Incalzirea inaintea antrenamentului

From the Blog

Incalzirea inaintea antrenamentului

Forta unui arc recurve poate varia intre 16 si 24 LBS pentru copii, 26 si 40 LBS pentru femei si intre 35 si 50 LBS pentru barbati, la arcurile compound, avand in vedere ca exista let-off (forta arcului scade la fulldraw), fortele arcurilor cresc cu pana la 20-30 LBS. Media unui antrenament ca si numar de sageti este de  150, inmultit cu sa zicem 40 LBS, adica aproximativ 20 Kg rezulta aproximativ 3 tone la un antrenament. Pentru un astfel de efort este obligatorie incalzirea muschilor, atat cei folositi la intinderea si mentinerea arcului cat si restul muschilor principali pentru a asigura rezistenta, echilibru si stabilitate.

Incalzirea creste ritmul respirator, fluxul sangvin si debitul cardiac, iar prin exercitii specifice cum ar fi alergatul, sarituri departand si apropiind mainile si picioarele sau sprint pe loc cu genunchii la piept pregateste muschii pentru efortul ce va fi depus pe parcursul antrenamentului. In lipsa exercitilor de incalzire, muschii sunt supusi la un ritm cardiac brusc si la o modificare de temperatura brusca ce poate cauza ranirea acestora. Personal prefer sa execut exercitii de incalzire pana simt putina oboseala, iar perioada de acomodare la efortul din antrenament este mult mai scurta.

Dupa exercitiile care solicita tot corpul prin grupele mari de muschi trec la zonele ce vor depune efort mai mare in timpul antrenamentului incepand cu incalzirea umerilor prin rotiri si stratching dinamic (fara izometrie), trecand la celelalte incheieturi ale bratelor.

Urmatorul exercitiu sunt flotarile, cel putin o serie de 10, continuand cu flotari doar din umeri si planct. Aceste exercitii vor incalzi atat pieptul cat si trapezul si deltoidul. Pentru a trece la cel mai important mushi pentru mentinere vom folosi banda elastica iar exercitiul va fi de desfacere a bratelor astfel vom lucra muschiul dorsal mare care are rolul de a controla omoplatul.

Incet ne apropiem de exercitiu de tragere simuland cu banda elastica intinderea arcului si chiar declansarea. este foarte important ca tragerea benzii sa fie facuta de dorsalul mare si nu de biceps sau umar.

Este foarte important ca inainte de inceperea antrenamentului sa nu uitam de muschii gatului, acestia pot fi foarte usor incalziti prin rotiri, aplecari laterale, aplecari fata-spate si rotiri stanga-dreapta.

Loading...